Tackar Tackar !!!

Jag vill bara ta tillfället i akt och tacka Eskilstuna Kommun för den mest underbara överraskningen av alla !!! En kall, isig måndag morgon kliver man ner i FAS med tiden kl.06.50 (Ska ju vara på personal möte i Katrineholm kl. 08.00) med 2 barn klara för dagis respektive skola, full laddade batterier för dagens arbete.

Och där har vi måndagens kommun present !

Plogat och klart !

Snövall, IS lås på däcken (Kommun ) hela vindrutan täckt av  10 cm ISIG snö, dörrar som frusit fast. ( vädret )

I 40 J-a minuter kämpar jag med att få loss bilen och med att hacka bort IS lås samt att bryta ner snövallen.
Kan ju såhär i efterhand säga att jag inte frös direkt efter att jag fått ut bilen.

  Lånad bild men likt !!!

Stressat värre lämnar jag barnen, ringer och anmäler försening, och puttrar iväg med bilen mot jobbet.

så kan en helt vanlig måndag förändras till en mardröm !

Ja ja nu har dagen kommit till sin ända och barnen sover efter att vi ätit lapskojs till middag, läst läxor, borstat gaddarna.

Nu sitter jag och Litz och bara väntar in måndag kvällens höjdpunkt. . . PRisoNe de BraKe. . .

Ching

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0