Frågestund med Bajens tränare Tony Gustavsson (taget från Sportbladet 15/1.)

HAMMARBY-testet - TONY GUSTAVSSON sätts på prov

  1. Vilken spelare har gjort flest mål i Hammarbys historia?

- Ojojojojoj, jag får passa på den. (Billy Ohlsson, 128)

  2. När invigdes Söderstadion?

- 1964. (1966)

  3. Kenta Ohlsson är den spelare som gjort flest säsonger i Hammary. Hur många gjorde han?

- Tolv? (17, 333 matcher)

  4. Vilket år blev Lasse Eriksson målvaktstränare?

- 2003. (2002)

  5. Vilka spelare gjorde målen när Hammarby säkrade guldet i allsvenskan 2001? Guldmatchen mot Örgryte slutade 3-2.

- Markstedt? Hermansson? "Hella"? (Andreas Hermansson, Kennedy Bakircioglü och Jonas Stark.)

  6. Vilken blivande Hammarby-tränare sänkte laget som spelare i finalen mot Öster 1977?

- Roffe Zetterlund. (Anders Linderoth)

  7. Vem har nummer 29 i dagens trupp?

- Frågar du mig dagen innan allsvenska starten har jag superkoll. Nu får jag chansa ... Carlos Gaete??? (Carlos Gaete)

  8. Vilken är Simon Helgs moderklubb?

- Eskilstuna City? Inte? IFK Eskilstuna? Inte ... (Skogstorps Goif)

  9. Hur lång är Rami Shaaban?

- 1,91. (1,94)

  10. Vem har nummer 90 i Hammarbys damlag?

- Men vad är det här? Äh, jag får sluta som jag började, med att passa! (Kicki Bengtsson)

  Resultat: 1/10. Betyg: Kvarsittning!

Ingen fara på taket!!! Skönt att han är mänsklig!!! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0