Mamma säger att jag inte är älskvärd

Läste om barn som misshandlas av sina föräldrar i aftonbladet idag.
Länkar hela här
http://www.aftonbladet.se/wendela/article4295426.ab

Vi vet, Jag vet att detta sker på många håll i landet! Men vad gör vi?

Tex

När en stressad mamma är och handlar med sitt eller sina barn och ordagrant önkar livet ur den där "jävla cp ungen"
Vad gör vi? Du och Jag? står vi passivt och ser på lilla barnet som mamman skäller på!?

Pappan som tar ungen i örat och talar om att gnäll, skrik och trots inte betalar sig, att när vi kommer hem blir det andra bullar! Vad gör vi? Du, Jag då? ingriper?.

Barn med blåmärken!

Tänker du : Oj Oj ! Grabben måste ha ramlat i skogen eller på lekplatsen!
Eller är det så att barnet kanske åkt på stryk för 2 gången den här veckan hemma?!

ja ni hajar det finns så mycket man skulle kunna skriva.

Är det :
RÄDSLA för att inkräckta på annans territorium, få sig en utskällning, en putt om man lägger sig i man är rädd för?
( Tänk då bara hur barnet uppfattar det hela! )

BLINDHET Spela blind! Jag såg inte det där jag just såg! Jag lägger mig inte i, det här är inte min ensak!
( För barnen är värken, blåmärkena, gråten, på RIKTIGT ! ! ! )

Jag läste kommentarer på artikeln och fastnade lite extra för några ! (Jag hoppas att jag missuppfattat denna person.)

JazzieJo, 37 år, Diö, Idag 12:08

Fruktansvärt att läsa om. Kan inte fatta att sånt händer.
Det borde vara samma koll på föräldrarna som vid adoption.

WHAT?  Vilken värld kommer du ifrån? DET HÄNDER VARJE DAG, VARJE MINUT.


Lina Bloggerskan, 21 år, Markaryd, Idag 11:30 Ush detta är verkligen fruktansvärt att läsa! =(

YEAh! Och barnen mår bra? Du tycker det är jobbigt och läsa ! ?

Jag är nog bara arg just nu! Sorry om jag misstolkar!

Tillbaka nu då!

Kanske gör du en insats genom att avbryta föräldern, kanske betyder det att barnet inte åker på en smäll när han / hon kommer "Hem" .

Kanske väcker du en tanke hos mamman eller pappan? -Fan jag kanske inte ska hålla på så här.

Kanske tänder du ett ljus hos det lilla barnet om att det inte ska vara så här, utan att jag är värd så mycket mer.

INTE FAN VET JAG! MEN AGERA ! AGERA FÖR BARNENS RÄTT ATT LEVA ETT TRYGGT LIV !!!!!

Ser du nåt, SE DET! och titta inte blint förbi ! Jag gjorde en insats idag och känner mig toppen nu efteråt.

BRIS, Rädda barnen, BRÅ etc  i all ära!           Människor med hjärta = Endless love! ! !

HUR VILL DU SE BARN I DIN OMGIVNING?


Öppna, glada och fulla av liv eller ledsna, inåtvända och rädda.

FAKTA
Barnmisshandel
innebär att ett barn utsätts för fysiskt våld, kränkningar eller vanvård av vårdnadshavare eller annan vuxen person med ansvar för barnet. I Sverige är all form av våld mot barn, oavsett om det är i uppfostrande syfte, förbjudet sedan den 1 juli 1979.

Jag hoppas att jag väcker någonting inom dig!

hejs svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0